Häxkost - En häxas färdigheter.

Alla inlägg under maj 2013

Av Jade & Luna - 8 maj 2013 10:45

Skuggornas bok ( the book of shadows) är en bok som man skriver ner ritualer, besvärjelser,och etc.

Vissa häxor tycker att man borde tillverka en själv, andra köper en vanlig bok att skriva i.

Du kanske nöjer dig med en anteckningsbok, skriva nogran eller slarvigt? DU bestämmer!

Man använder nästan sin skuggornas bok som en kokbok som man gör själv.

  

Av Jade & Luna - 8 maj 2013 10:27

Varje gång du får en ny kristall så rena den altid.

Det finns olika sett som man kan rena på.

Man kan lägga dom i salt eller saltvatten över ca ett dygn.

Man kan också lägga dom i solsken eller månsken för en stund.

Var altid försiktig när du renar dina kristaller, vissa bleks lätt.

Om du måste rena en kristall snabbbt så kan du skölja den med ljummet vatten,

men detta sett är inte lika bra.

 

Rena din kristall då och då, inte bara när den är ny! :-)

Av Jade & Luna - 8 maj 2013 10:10

Kristallen rosenkvarts...

  

Egenskaper:


¤ Läker hjärtat

¤ Hjälper till att förlåta

¤ Ger trygghet

¤ Skyddar mot skadlig energi

¤ Stärker kärleken

¤ Kan användas för att rena tillbehör och möbler

Av Jade & Luna - 8 maj 2013 09:39

Kristallen labradorit


Egenskaper:

¤ Förenar dig till jord och himmel

¤ Gör dina tankar till verklighet

¤ Bra för meditation

¤ Hjälper dig att se saker som de är

  

Av Jade & Luna - 6 maj 2013 20:53

Denna ritual har jag bara provat en gång. För den funkar bara EN gång.

Där får du 3 önskningar, och du behöver självklart tålamod.

Innan du börjar så ska du rensa ditt huvud och tro.


Du behöver:

  • Ett glas vatten.
  • Ditt blod.
  • En lapp med dina tre önskningar.
  • Ett levande ljus.

Gör såhär:


Tappa lite av ditt blod i ett glas vatten.

Skriv 3 önskningar på en lapp.

Sen bränner du lappen och askan av lappen ska du hälla i drycken.

Innan du dricker säger du:

" Jag väcker dig ande av önskans lag,

låt mig 3 önskningar få i högsta drag,

jag av dig 3 önskningar ber,

låt oss nu se vad du ger "


Sedan viskar du dina önskningar och dricker.



 

Av Jade & Luna - 5 maj 2013 09:12

I omröstningen säger de flesta att de är häxor. Häxor är väldigt sällsynta. Man kan inte bara "Bli" häxa bara sådär. Isåfall skulle ju alla vara häxor. De flesta som påståss vara häxor har bara kommit vilse. Eftersom häxor går i släkte. Det betyder att - om du är häxa, har en av urhäxorna i blodet. Om man söker på "häxkonst" på nätet kommer det sjukt mycket personer som bablar om att de är häxor. Jag skulle vilja säga att minst 75% inte är häxor. Eftersom häxor är svåra att få tag på. Sen kan man vara delvis häxa, eller ha lite i blodet. I väldigt sällsynta fall blir det helhäxor i släkten.

Det är för att häxjakten dödade sjukt många häxor, och även oskyldiga.


Själv vet man om man är häxa eller inte. Man bara vet.


Själv vet jag att det fanns 5 urhäxor. (Kanske något med de 5 pelarna.)

Varje häxa hade varsitt element. (Ande, Eld , Vatten , Vind, Jord.)

ALla häöxor var systrar. Men den 4:e som hade ande som element, hade svårt att visa att hon kunde se auror m.m

Så systrarna bestämmde sig för att döda henne, eftersom de trodde att hon inte var någon häxa, utan en vilsen människa. Jag tror hon dog vid 17års ålder. Lyckligt vis så hann hon få 1 barn...Fast jag vet inte vad som hände med det...

 


Av Jade & Luna - 5 maj 2013 08:53

Vissa häxor har en gåva. T.ex Luna behöver inte leta efter kristaller - Kristallerna hittar henne.

Gåvan kan vara från att vara bra på någonting, till något man inte kan kontollera.

Vissa får syner, andra kanske kan se auror bra eller chakran!

Se när någon ljuger, Skönhet...m.m

Jag själv har en sjukt konstig gåva, som är svår att förklara. Jag kan se andar... Alltså inte så jätte klart, utan jag kan se energierna. Som små,små partiklar överallt. När en ande är i närheten så förvrids partiklarna och "Markerar" anden, kan också var på dolda föremål.


Men man kan säga att jag kan se auror och energier.

Sen så får jag drömmar om saker, som händer dagen efter. t.ex jag drömde om död en gång i ett land. Sen dog en person jag kände som bor i just det landet nästa dag.


Sen finns det en gåva till, som jag vet inte. Jag tror man kan öva fram den - om man är bestämmd. Iallafall, kan jag få saker att hända, och säga t.ex "Jag vill ha den där choklad biten." I en ask. Men jätte många persoer är före dig att bli bjudna. Men sen får du den chokladbiten endå. Som sagt, vet jag inte om det är en riktig gåva eller en färdighet.


 


Av Jade & Luna - 4 maj 2013 18:36

Nu tänkte jag skriva lite om andlig kontakt. Vissa har ju gåvor att kunna prata med andar m.m

Men anden i glaset är ett alternativ.


Du behöver:

  • Spelplan
  • Levande ljus
  • Glas
  • Tändsticka
  • Mörker

Gör en spelplan: Sätt ut Ja och Nej. Alla siffror och bokstäver. Och ett hejdå ifall anden inte vill prata.


Gör såhär: Släck lampan. Tänd ljusen och placera ut spelplanen. Sen pratar du i glaset och säger ; Jag vill bjuda in en ande eller något liknande. Sen värmer du glaset med ljuset innuti.

Och placerar ut glaset. Sen sätter du fingertopparna på glaset. Kom ihåg att känslan leder dig.


Viktigt:

  • Var ALLTID vänlig mot en ande.
  • Fråga inte om döden.( Du får självklart fråga om någon avliden har det bra.)
  • Fråga inte om djävulen.
  • Fråga alltid hur gammal anden du talar med är, om den är för ung, kan det vara en demon.
  • Om talet 666 någonsin dyker upp; Riv sönder papret och säck ljusen och avsluta så fort som möjligt

Körde nyss anden i glaset med Luna. Hann bara fråga hur gammal den var ( 8 år tydligen? ) sen sa den hejdå.


//Jade


 

Presentation


Hej, vi är två unga häxor som bestämmde oss för att blogga om just det - Häxkonst.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Är dina kristaller renade?
 Ja
 Nej
 Några
 Jag har inga kristaller.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards