Häxkost - En häxas färdigheter.

Direktlänk till inlägg 8 maj 2013

Vad är skuggornas bok?

Av Jade & Luna - 8 maj 2013 10:45

Skuggornas bok ( the book of shadows) är en bok som man skriver ner ritualer, besvärjelser,och etc.

Vissa häxor tycker att man borde tillverka en själv, andra köper en vanlig bok att skriva i.

Du kanske nöjer dig med en anteckningsbok, skriva nogran eller slarvigt? DU bestämmer!

Man använder nästan sin skuggornas bok som en kokbok som man gör själv.

  

 
 
Spökintresserad

Spökintresserad

8 maj 2013 11:25

Hej! Jag är väldigt spökintresserad och jag undrar hur jag kan kalla fram andar. Är det farligt? Kan de spöka hos mig efter? Tacksam för svar!/Kram spökintresserad

http://Har ingen blogg förtillfället

Jade & Luna

13 juni 2015 16:48

Ja, det kan varar farligt. Ha helst med dig en kompis ifall. Men annars kan du alltid be elementen om beskydd. Innan du börjar. Ska skriva om det sen. //Kram Luna

 
Mila

Mila

8 maj 2013 11:27

Jag är kär i en kille. Jag älskar honom så mycket. Vet ni hur man kan göra en kärleks dryck. Det stod en gång i en bok att man kan göra kärleks drycker ut av äpplen men att det måste vara mörkt och det ska vara fullmåne och så läste jag att man måste stå under ett träd. Stämmer det? Tacksam för svar!/Kram Madeleine men kallas för Mila

http://Har ingen blogg

Jade & Luna

23 juli 2013 09:04

Det finns en teknik...Vodoo eller vad det nu hette. Du har säkert hört talas om det. Du ska ha den personens hår tuss och sy fast på dockan, sen tar du ditt egna hår och syr fast vid hjärtat. Sen säger du "Kärlek, kärlek, blind men ser, kan du göra så att *Namnet på den du är kär i* älskar mig mer." Sen ska ... Nä, skriver om det istället. Men du får inte göra hälften... kan bli problem då. // Jade

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jade & Luna - 15 mars 2015 11:21


   Smaragder symboliserar fred, kärlek, och evigt liv. I förritiden så trodde man att den skyddade gravida kvinnor mot missfall. Den är väldigt lämplig vid spådom och skänker vänlighet och popularitet. Bär den på fingret för att skydda mot demoner sa...

Av Jade & Luna - 15 mars 2015 11:21

Nu har vi avslutat röstningen! Har du provat på att skriva en egen besvärjelse? 42.9% svarade Ja 57.1 svarade Nej Egentligen borde folk skriva mer besvärjelser själva. För att få ut det dom själva vill av besvärjelsen. ...

Av Jade & Luna - 10 december 2013 15:49


Hej, jag tänkte dela med mig av ett knep till er häxor som väldigt gärna önskar sig något. (Självklart inom rimliga gräner) Vissa häxor har denna talangen  medfött andra inte. Men man måste försöka för att veta. Rensa sinnet Tänk endast på det...

Av Jade & Luna - 16 augusti 2013 13:32


Man vet aldrig eller så vet man bara. Det är så. Man borde försöka utöva en besvärjelse för att se om man är en häxa. Alla kan inte vara häxor. Men vem som helst kan vara häxa. Eller trollkarl. JAg kan en enkel ritual som är till för att ...

Av Jade & Luna - 16 augusti 2013 13:22

Enegin går att känna. Engergin finns överallt. Det är som luft. Ibland kan till och med människor se energierna för det finns så starkt där. Allting handlar om tålamod och övning. Vill energierna följa dig?   ...

Presentation


Hej, vi är två unga häxor som bestämmde oss för att blogga om just det - Häxkonst.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Är dina kristaller renade?
 Ja
 Nej
 Några
 Jag har inga kristaller.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards